Ciekawe, czy zgadniesz, dzięki czemu najlepsze e-sklepy dotarły na szczyt rankingu serwisu Opineo.pl 2015. Podpowiedzią może być już nazwa serwisu, który przeprowadził badanie. No dobrze, ale czy pozytywne opinie na temat sprzedawcy wystarczą, aby chwycić klienta za serce?

 

Już na wstępie rankingu czytamy, że kluczem do sukcesu jest praca nad dobrą reputacją. W pojęciu „reputacja” mieści się jednak bardzo wiele elementów, których synergia dopiero powoduje, że dana firma zaczyna cieszyć się prawdziwym uznaniem klientów. Wśród elementów tych jest oczywiście rozpoznawalna marka, ale też opinie i rekomendacje. Oprócz tych pozytywnych, także negatywne oraz sposób reagowania na nie i rozwiązywania problemów, na jakie napotykają klienci każdego sklepu.

Według rankingu, 75,9% kupujących potwierdza, że porzucili chęć zakupu w danej firmie po zapoznaniu się z negatywnymi opiniami na jego temat. O ile jednak nie zawsze uda się uniknąć niepochlebnych opinii, o tyle można osłabić ich destrukcyjną moc – czasami wystarczy odpowiednia reakcja, pozytywna odpowiedź, chęć rozwiązania problemu zgłoszonego przez klienta, a powyższy współczynnik można bardzo znacząco obniżyć. Potwierdzają to moje własne obserwacje sprzedawców Allegro: wielu z nich, mimo że posiada całkiem sporo „negatywów”, wychodzi z nich obronną ręką i utrzymuje wysoką sprzedaż właśnie dzięki konstruktywnym i etycznym reakcjom na zastrzeżenia i pretensje kupujących. Ci zaś, którzy tego nie potrafią lub – na ten przykład – szczują wręcz klienta sądem, lecą w dół.

Raport Opineo bazuje głównie właśnie na rekomendacjach, które dziś, w świecie zalanym komunikatami marketingowymi, uważane są za jedne z najbardziej wartościowych organicznych drogowskazów zakupowych. Co ciekawe, zestawienie sklepów cieszących się najlepszymi opiniami rozbito na trzy typy ze względu na wielkość firmy: mega-sklepy (czyli nestorzy e-branży), sklepy średniej wielkości oraz młode wilki e-biznesu.

W pierwszej grupie rządzi następujący triumwirat:

ranking-sklepow-2015-mega-gracze

 

Opinie i rekomendacje to jedno. Druga kwestia, leżąca u podnóża sukcesu w e-biznesie, to oryginalność. W raporcie czytamy:

Połowa sukcesu w e-biznesie to pomysł na to, CO warto sprzedawać. Druga połowa to pomysł na to — JAK sprzedawać. Przyjrzeliśmy się sklepom internetowym, których głównym wyróżnikiem na rynku jest oryginalny asortyment i specjalistyczna wiedza o oferowanym produkcie.

Co jeszcze wpływa na powodzenie w e-sprzedaży? Na co kładą nacisk także eksperci, prognozując kierunki e-rynku w 2015? I jak wyglądają rankingi sklepów w poszczególnych branżach? Zapraszam do lektury „Rankingu sklepów internetowych” serwisu Opineo.pl.

 

Pobierz ranking (PDF, 21 MB) – kliknij:

ranking-sklepow-2015

Źródło: Opineo.pl

maciej-dutkoMaciej Dutko – przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilku książek (m.in. bestsellerów „E-biznes. Poradnik praktyka”, „Biblia e-biznesu” oraz „Efekt tygrysa”). Wykłada na uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA). Twórca autorskiego szkolenia „E-biznes do Kwadratu”. Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej.

Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: AkademiaInternetu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska), e-sklep RepublikaWiedzy.pl.

Więcej: Dutko.pl

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA). Twórca autorskiego szkolenia „E-biznes do Kwadratu”. Felietonista Onet.pl oraz „Magazynu Sprzedawców Internetowych Mensis.pl„, gościnnie piszący również dla magazynu „Online Marketing Poland”. Karierę rozpoczynał jako redaktor elektronicznych serwisów informacyjnych w TVP Wrocław.

Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: AkademiaInternetu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska), e-sklep RepublikaWiedzy.pl.

Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej.

Zobacz wszystkie wpisy

2 komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

„E-biznes do Kwadratu” 18 h. szkolenia wideo!

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Moje książki

Wsparcie dla e-biznesu:

Sprzedawaj skuteczniej!






"Wolny od ZUS"
- II wydanie już dostępne!



Profesjonalna korekta
i redakcja tekstów

Reklama

Czytasz „Mensis”?


Kliknij okładkę i pobierz bezpłatnie najnowszy numer

Subscribe to our newsletter

 

Subscribe to our newsletter