Maciej Dutko

Kim jestem? Kiedy czasami moi Klienci chcą zamknąć mnie w zgrzebną, ale przewiązaną kokardką szufladkę, wysyłam im taki mniej więcej ułatwiacz:

Przedsiębiorca, szkoleniowiec i doradca (e-biznes, e-marketing, funkcjonalność stron internetowych). Najbardziej doświadczony w Polsce audytor ofert sprzedażowych na Allegro i stron WWW (ponad 1200 wykonanych audytów). Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej. Twórca i właściciel Grupy Dutkon.pl Ltd, w której skład wchodzą m.in. marki:

  • AkademiaInternetu.pl – blog ekspercki dla e-biznesu
  • Audite.pl – audyty ofert sprzedażowych i stron WWW, konsultacje e-biznesowe
  • EfektTygrysa.pl – książka i szkolenia z personal brandingu (budowanie osobistej marki)
  • TargujSie.pl – projekt popularyzujący dobre nawyki negocjacyjne
  • Korekto.pl – usługi redakcji i korekty tekstów
  • RepublikaWiedzy.pl – sklep internetowy z publikacjami nt. e-biznesu i internetu
  • E-biznes2.pl – projekt szkoleniowy „E-biznes do Kwadratu”

Autor ponad 120 artykułów i kilkunastu książek nt. biznesu, internetu i rozwoju osobistego, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Certyfikowany Wykładowca Allegro (z serwisem współpracuje od 2007 r.). Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całej Polsce (wykłada głównie na studiach podyplomowych oraz MBA). Autor rozprawy doktorskiej nt. funkcjonalności typograficznej stron WWW (2008). Felietonista Onet.pl oraz Mensis.pl, gościnnie pisze również dla magazynu „Online Marketing Poland”. Karierę rozpoczynał w 2002 r. jako redaktor elektronicznych serwisów informacyjnych w TVP Wrocław.

 

Czasami zdefiniować próbują mnie również moi Czytelnicy i Uczestnicy szkoleń:

  • Dr Dutko to dr House polskiego e-biznesu – znajduje patologiczne czynniki, które psują naszą sprzedaż i je leczy (Tomek, 28.05.2012, Onepress.pl)
  • Ta książka [„Targuj się!”] lepsza jest od Nęckiego, Cialdiniego i Davsona razem wziętych – Dutko wchodzi na mistrzowski poziom (Tomasz Kwaśnica, 21.10.2015, Empik.com)
  • Dutko to guru e-biznesu (bez podpisu, 21.04.2010, Onepress.pl)
  • Dutko to taka Magda Gessler e-usług, tylko trochę mniej dorodna (Konrad Szymański, 7.12.2015, Facebook)
  • Książki Macieja Dutko czyta się tak, jak powieści Stephena Kinga (Teresa Tobiasz, 16.10.2010, PWN.pl)

– wszystkie te porównania bawią mnie serdecznie, ale skłamałbym mówiąc, że nie przyprawiają zarazem o miły dreszczyk próżności. Czasami zresztą faktycznie czuję się jak dr House, który wciąż docieka, dlaczego coś nie działa i jak to naprawić.

 

Ciekawostki i nietypowe osiągnięcia:
  • W 2015 serwis WhitePress.pl zaliczył mnie do 100 najbardziej inspirujących osób polskiej „internetosfery”.
  • W 2015 Uczelnia Asbiro uznała, że należy mi się Nagroda im. Ludwiga von Misesa.
  • Wykładałem w kilkunastu uczelniach wyższych, w tym w 6 z 20 najlepszych niepublicznych uczelni w Polsce (o których sam mawiam: „edukacyjny WIG 20”) wg Rankingu serwisu Perspektywy.pl: Uczelni Łazarskiego, Akademii Frycza Modrzewskiego, Dolnośląskiej Szkole Wyższej, Wyższej Szkole Handlowej oraz w Wyższych Szkołach Bankowych we Wrocławiu i w Poznaniu.
  • W 2014 przeprowadziłem najdroższy udany projekt crowdfundingowy w serwisie PolakPotrafi.pl w kategorii „Książki” za publikację „Efekt tygrysa”. (więcej o rekordzie)
  • 2014 – 1. miejsce i przyznawana przez „Gazetę Prawną” nagroda Economicus 2014 przypadła mojej „Biblii e-biznesu”, uznanej za najlepszy polski poradnik ekonomiczny. (więcej o nagrodzie)
  • 2008 – studenci obdarowali mnie 5. miejscem w rankingu miesięcznika „Dlaczego?” i serwisu Ocen.pl, w którym oceniano ok. 12 tys. nauczycieli akademickich w Polsce

 

Książki:

 

Pozostałe publikacje, wywiady, recenzje i artykuły:
  • Money.pl: „Efekt Tygrysa – puść swoją markę w ruch” – pierwsza polska książka o personal brandingu
  • Dziennik Internautów: „Efekt tygrysa” – pierwsza książka o personal brandingu
  • W. Jodłowski: Jak pracować mniej, zarabiać więcej i wciąż wygrywać – recenzja „Efektu Tygrysa”
  • Kwadrant efektywności – w której ćwiartce jesteś? „Mensis.pl” 2014, nr 30, s. 10-11, 13.
  • Biznes przez duże „E-„. Wywiad dla serwisu CorazLepszaFirma.pl. 27.06.2014.
  • Nie domykajmy drzwi, czyli jak zatrzymać klienta – część II: up- i down-selling. „Mensis.pl” 2014, nr 29, s. 60-65.
  • Nie domykajmy drzwi, czyli jak zatrzymać klienta – część I: cross-selling. „Mensis.pl” 2014, nr 28, s. 44-49.
  • Biznes po tajsku. Wywiad z Piotrem Motylem. „Mensis.pl” 2014, nr 27, s. 71-74.
  • Zgłoś naruszenie zasad, czyli denuncjacja społecznie odpowiedzialna. „Mensis.pl” 2013, nr 25-26, s. 48-51.
  • Wolny od ZUS. Akademia Internetu, Wrocław 2013.
  • Jak przenieść firmę do Wielkiej Brytanii? [audycja w Radio Kontestacja.com]. 28.10.2013.
  • Telepraca – cienie i ciernie. „Mensis.pl” 2013, nr 24, s. 42-47.
  • 5 prostych sposobów na redukcję zwrotów. „Mensis.pl” 2013, nr 23, s. 36-39.
  • Polski przedsiębiorca: „Przenoszę biznes do UK!” [wywiad z Markiem Niedźwiedziem]. „Mensis.pl” 2013, nr 22, s. 30-34.
  • Polskie biznesy uciekają do UK [wywiad z Markiem Niedźwiedziem]. „Polski Biznesmen w UK” 2013, VIII-IX, s. 12-15.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 10: „Brak jaj, czyli przekleństwo niskiej ceny”. „Mensis.pl” 2013, nr 20-21, s. 56-60.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 9: „Brak rzetelności”. „Mensis.pl” 2013, nr 19, s. 34-36.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 8: „Brak dodatkowych technik sprzedażowych”. „Mensis.pl” 2013, nr 18, s. 42-47.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 7: „Brak marketingu zewnętrznego”. „Mensis.pl” 2013, nr 17, s. 42-46.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 6: „Brak potencjału wyszukiwawczego”. „Mensis.pl” 2013, nr 16, s. 28-30.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 5: „Brak profesjonalizmu wizualnego”. „Mensis.pl” 2013, nr 15, s. 46-48.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 4: „Syndrom no name, czyli brak poczucia marki”. „Mensis.pl” 2012, nr 14, s. 40-43.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 3: „Syndrom eksperta”. „Mensis.pl” 2012, nr 13, s. 32-35.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 2: „Brak unikalnej cechy oferty”. „Mensis.pl” 2012, nr 12, s. 5-9.
  • 10 grzechów głównych, czyli czego brakuje Twoim ofertom. Grzech 1: „Informuję” zamiast „zachęcam”. „Mensis.pl” 2012, nr 11, s. 16-20.
  • Infografika – sposobem na atrakcyjną ofertę. „Mensis.pl” 2012, nr 10, s. 19-23.
  • Bezpieczny handel z Chinami [wywiad z Joanną Wajdzik]. „Mensis.pl” 2012, nr 9, s. 8-12.
  • Dobry tytuł – kluczem do sukcesu [wywiad dla Allegro.pl]. „Mensis.pl” 2012, nr 8, s. 41-44.
  • Sprzedawaj skuteczniej! Krótki przewodnik po szkoleniach dla e-sprzedawców. „Mensis.pl” 2012, nr 7, s. 53-57.
  • Niska cena to… gangrena [przedruk z bloga Akademia-Internetu.pl]. „Mensis.pl” 2012, nr 6, s. 46-49.
  • Marketing wirusowy – maniera czy alternatywa dla tradycyjnego marketingu? [wywiad; rozmawia Piotr Ziarek]. „Mensis.pl” 2012, nr 5, s. 48-51.
  • 10 sposobów na negatywa, czyli jak zajść klientowi za skórę. „Mensis.pl” 2012, nr 4, s. 26-30.
  • ACTA – totalitarny absurd czy niezbędna regulacja? Decommerce.pl, 24.01.2012.
  • Naming – słów kilka o nazwach. „Mensis.pl” 2012, nr 3, s. 14-17.
  • Liczę na odwrót od „złej chińszczyzny” [wywiad dla decommerce.pl]. 30.12.2011. Pobierz (PDF, 0,5 MB)
  • Church marketing, czyli jak Kościół robi biznes. „Mensis.pl” 2011, nr 2, s. 31-35.
  • Web usability, czyli ergonomia użytecznych stron internetowych. W: Użyteczność serwisów internetowych – interaktywne strony WWW (materiały konferencyjne). Centrum Promocji Informatyki, Warszawa 2011, s. 5-24.
  • Język korzyści – sprzedawca doskonały. „Mensis.pl” 2011, nr 1, s. 8-10.
  • Wywiad nt. sposobów tworzenia stron WWW dla Wydawnictwa Helion. 27.04.2011. Pobierz (PDF, 0,3 MB)
  • Blok konsultacji prawnych. W: Prawo autorskie i regulacje podatkowe w działalności wydawnictw. XLII seminarium z cyklu „Akademia Prawa Komputerowego” (materiały konferencyjne). Centrum Promocji Informatyki, Warszawa 2010, s. 111-122.
  • Funkcjonalność stron WWW bibliotek niepaństwowych szkół wyższych a ich wizerunek w środowisku elektronicznym na podstawie wybranych przykładów [współaut.: Magdalena Karciarz]. W: Przestrzeń informacyjna biblioteki akademickiej. Wyższa Szkoła Bankowa, Toruń 2009, s. 345-360.
  • Oblicza Sieci. Ewolucja interfejsu stron WWW [współaut.: Magdalena Karciarz]. W: WWW w sieci metafor: Strona internetowa jako przedmiot badań naukowych. Wrocław 2008, s. 113-124.
  • Typografia stron WWW. Formy, funkcje, perspektywy. Praca doktorska, Wrocław 2007.
  • Idzie nowe – doktoranci Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Kierunki badań.„Biuletyn EBIB” 2007, nr 10.
  • Interfejs Internetu – ewolucja funkcjonalności (cz. 2). „Wydawca” 2007, nr 4, s. 22-25.
  • Interfejs Internetu – ewolucja funkcjonalności (cz. 1). „Wydawca” 2007, nr 3, s. 34-37.
  • Telegazeta – dziwoląg mediów? (cz. 2). „Wydawca” 2006, nr 7, s. 23-24, 26.
  • Telegazeta – dziwoląg mediów? (cz. 1). „Wydawca” 2006, nr 5-6, s. 29-30, 35.
  • Typografia Internetu – problemy badawcze. W: Oblicza kultury książki. Prace i studia z bibliologii i informacji naukowej. Wrocław 2005, s. 141-148.
  • Typografia jakiej nie było. „Wydawca” 2004, nr 10, s. 4-6.
  • Typografia WWW a prawo autorskie. „Wydawca” 2004, nr 7-8, s. 10-15.
  • Rozpowszechnianie tekstów w sieci Internet w świetle przepisów prawa autorskiego. Praca magisterska, Wrocław 2003.
  • Cenzura w okresach rewolucyjnych. Artykuł wydany w ramach działalności Koła Naukowego, Wrocław 2002.

 

Przeprowadzone szkolenia i wystąpienia konferencyjne

(2825 godzin; 17 647 uczestników – stan na 31.12.2016):

  • Konferencja „Biznes ponad Granicami”, Bangkok, 23-25 listopada 2016
  • E-biznes do Kwadratu:
    • Bangkok, 25 listopada 2016
    • Kraków, 12 listopada 2016
    • Poznań, 5 listopada 2016
    • Wrocław, 22 października 2016
    • Warszawa, 16 października 2016
    • Porażyn, 22 kwietnia 2016
    • Warszawa, 22 lutego 2016
    • Solec Kujawski, 15 lipca 2015
    • Cierszewo, 16 czerwca 2015
    • Niepołomice, 2 czerwca 2015
    • Warszawa, 25 maja 2015
    • Grodzisk Mazowiecki, 14-15 marca 2015
    • Suchy Las, 8 lipca 2014
    • Rotherham (UK), 29 czerwca 2014
    • Warszawa, 6 kwietnia 2014
    • Nowa Wieś, 12 lutego 2014
    • Dębica, 24 stycznia 2014
    • Kraków, 16 listopada 2013
    • Rzeszów, 8 czerwca 2013
    • Gdańsk, 28 maja 2013
    • Warszawa, 23 maja 2013
    • Kraków, 16 maja 2013
  • Jak rodziła się „Biblia e-biznesu 2”? Konferencja: „Biznes ponad Granicami”, Bangkok, 24 listopada 2016
  • Webinar w ramach projektu „Biznes ponad Granicami”, 11 października 2016
  • Jak cię widzą, tak ci płacą. 7 sposobów na poprawę wizerunku i e-sprzedaży. Konferencja “Profesjonalny wizerunek w biznesie”, Poznań, 17 listopada 2016
  • Nie bądź cenodajką! Garść pomysłów na pozacenowe budowanie przewagi konkurencyjnej. Wschodnie Forum e-Biznesu „EastBiz”, 14 października 2016
  • Marketingowe seppuku, czyli 5 sposobów na zabicie własnej oferty. Myśleć jak Milionerzy, Poznań, 3 września 2016
  • Marketingowe seppuku, czyli 5 sposobów na zabicie własnej oferty. BiznesCamp, Korbielów, 30 lipca 2016
  • Wyróżnij się albo zgiń! KontestCamp, Sulejów, 8 lipca 2016
  • Zen obsługi e-klienta. Gniezno, 14 maja 2016
  • Marketingowe seppuku, czyli 5 sposobów na zabicie własnej oferty. XI Kongres Online Marketing, Warszawa, 17 marca 2016
  • Gen przedsiębiorczości… po afrykańsku. Seminarium „Biznes po Afrykańsku”, Warszawa, 18 października 2015
  • Targuj się! Mądrze, etycznie, skutecznie. Seminarium Myśleć jak Milionerzy, Katowice, 12.09.2015; Wrocław, 20 września 2015
  • Targuj się! Wykład + premiera książki, Korbielów, 1 sierpnia 2015
  • Targuj się! Webinar w ramach projektu „Biznes ponad Granicami”, 7 lipca 2015
  • Sklep internetowy. Szkolenie dla SiecBudowlana.pl. Włodzimierzów, 9 marca 2015
  • Jak nie spalić się na starcie, czyli rzecz o spamerstwie
    > Business Week Poland, Wrocław, 10 grudnia 2014
    > MEGA Rzeszów, 24 października 2014
  • Efekt tygrysa w e-biznesie. Akademia eBiznesu iStore, Poznań, 17 października 2014
  • Spotkanie z blogerami. Olsztyn, 26 września 2014
  • Myśleć jak Milionerzy. Wrocław, 20-21 września 2014
  • Efekt tygrysa. Puść swoją osobistą markę w ruch
    • Poznań, 18 listopada (wykład dla naukowców UAM)
    • Warszawa, 30 sierpnia (w ramach „Czytaj i działaj”)
    • Wrocław, 13 sierpnia 2014
    • Biała k. Sulejowa, 9 sierpnia 2014
    • Korbielów, 2 sierpnia 2014
    • Londyn, 27 czerwca 2014
  • Co zabija Twoją ofertę na Allegro? Webinar, 17 czerwca 2014
  • Akademia E-prawa – Jak uniknąć pozwu od kancelarii za błędy w regulaminie e-sklepu? Webinar, 29 maja 2014
  • E-marketing. Światowe Dni Innowacji, Piła, 13-16 maja 2014
  • Zrób sobie bestseller – spotkanie autorskie nt. „Biblii e-biznesu”. Wrocław, 20 listopada 2013
  • Cenocentryzm czy pozacenizm, czyli jak skutecznie sprzedawać. Biznes Camp 2013, Korbielów, 4 sierpnia 2013
  • Zarzuć sieć – skuteczna komunikacja z klientem poprzez e-biznes. W ramach Konferencji i Gali Laureatów „Złoty Medal MTP – Wybór Konsumentów 2012”. Poznań, 7 marca 2013.
  • Biznes w Polsce – wystąpienie dla młodzieży zambijskiej. Lusaka (Zambia), 6 stycznia 2013.
  • Edukacyjne Spotkanie Allegro (edycja III). SEM/SEO. Wrocław, 8 grudnia 2012.
  • Zarządzanie serwisem miejskim. Tczew, Urząd Miejski, 15-16 listopada 2012.
  • Copywriting w służbie sprzedaży – sztuka tworzenia skutecznych ofert w sklepie internetowym. Akademia e-biznesu iStore. Warszawa, 22 października 2012
  • „Kreatywnie” znaczy „skuteczniej”. Biznes Camp Asbiro, Korbielów, 14 lipca 2012
  • Prawo autorskie w e-biznesie. Szkolenie on-line dla serwisu MiastoSzkoleń.pl. 31 maja 2012
  • Kreatywność w e-biznesie. Szkolenie w ramach Poznańskich Dni Przedsiębiorczości Akademickiej. Uniwersytet Adama Mickiewicza, Poznań, 17 kwietnia 2012
  • Innowacyjny e-biznes. Szkolenie w ramach Festiwalu Przedsiębiorczości BOSS. Business Centre Club, Poznań, 26 marca 2012
  • alleWsparcie.pl – Indywidualne Wsparcie Allegro
    • Wsola, 15 lutego 2013
    • Wsola, 17 grudnia 2012
    • Częstochowa, 12 listopada 2012
    • Kozenin, 9 marca 2012
    • Stobno, 25 października 2011
  • Web usability – czyli ergonomia użytecznych stron internetowych. Wykład wprowadzający oraz prowadzenie seminarium Użyteczność serwisów internetowych – interaktywne strony WWW. Centrum Promocji Informatyki, Warszawa, 23 listopada 2011
  • Handel internetowy. Szkolenie w ramach projektu Akademia Nowoczesnych Kompetencji. Drezdenko, 9-18 listopada 2011
  • Branding – jak (z)budować markę w Internecie. Szkole on-line dla Centrum Kompetencji Forum. Poznań, 8 listopada 2011
  • Copywriting – licz się ze słowami! Szkole on-line dla Centrum Kompetencji Forum. Poznań, 8 listopada 2011
  • Prawo autorskie. Wojewódzki Urząd Pracy, Gdańsk, 24 października 2011
  • Studenckie Spotkania z E-biznesem. Tematy: Zakupy internetowe okiem klienta; Zdobycie i utrzymanie klienta – promocja mix zewnętrzna; Zdobycie i utrzymanie klienta – promocja mix wewnętrznaSzkolenia on-line dla serwisu deCommerce.pl. Tematy: Tworzenie skutecznych ofert – tytuł, cena, miniaturka; Jak (z)budować własną markę w Sieci, Prawo autorskie w e-biznesie; Język perswazji; Jak efektywnie wykorzystać niszę w e-biznesie; Budowanie przewagi konkurencyjnej; Marketing wirusowy; Telepraca  – od 2011
    • 15-16 maja 2012, Wrocław, Politechnika Wrocławska
    • 19 kwietnia 2012, Bydgoszcz, Wyższa Szkoła Bankowa
    • 18 kwietnia 2012, Poznań, Politechnika Poznańska
    • 12 kwietnia 2012, Poznań, Uniwersytet Ekonomiczny
    • 22 marca 2012, Toruń, Wyższa Szkoła Bankowa
    • 19-20 marca 2012, Wrocław, Uniwersytet Ekonomiczny
    • 13 listopada 2011, Katowice, Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. Ziętka
    • 20 października 2011, Poznań, Uniwersytet Ekonomiczny
  • Edukacyjne Spotkanie Allegro (edycja II). Cykliczne szkolenia dla sprzedawców internetowych. Tematy zajęć: Direct mail, Narzędzia wspierające sprzedaż, Strona WWW, 10 kroków efektywnego e-biznesu, SEM/SEO.
    • Sopot, 15-16 września 2012
    • Kraków, 23-24 czerwca 2012
    • Szczecin, 26-27 maja 2012
    • Katowice, 21-22 kwietnia 2012
    • Poznań, 24-25 marca 2012
    • Warszawa, 18-19 lutego 2012
    • Toruń, 21-22 stycznia 2012
    • Gdańsk, 26-27 listopada 2011
    • Kraków, 15-16 października 2011
    • Wrocław, 10-11 września 2011
  • Copywriting – licz się ze słowami! Szkolenie on-line dla serwisu MiastoSzkoleń.pl. 6 października 2011.
  • Jak stworzyć dobrą ofertę? Polonijne Edukacyjne Szkolenie Allegro. Londyn, 02 października 2011
  • Jak efektywnie wykorzystać niszę w e-biznesie (i jak jej szukać?). Polonijne Edukacyjne Szkolenie Allegro. Londyn, 02 października 2011
  • Jak (z)budować markę w Internecie. Szkolenie dla Polish Success Centre. Londyn, 1 października 2011
  • AdWords dla początkujących. Szkole on-line dla Centrum Kompetencji Forum. Poznań, 26 lipca 2011
  • Prawo autorskie w e-biznesie. Szkole on-line dla Centrum Kompetencji Forum. Poznań, 25 lipca 2011
  • Allegro dla Biznesu. Szkolenia i indywidualne doradztwo wdrożeniowe dla nowych e-biznesów.
    • Wrocław, 21 listopada – 12 grudnia 2012
    • Wrocław, 20 listopada – 11 grudnia 2012
    • Legnica, 19 listopada – 10 grudnia 2012
    • Łódź, 8-29 listopada 2012
    • Łódź, 7-28 listopada 2012
    • Radom, 6-27 listopada 2012
    • Warszawa, 24 października – 14 listopada 2012
    • Warszawa, 23 października – 13 listopada 2012
    • Kalisz, 18 października – 5 listopada 2012
    • Opole, 21 września – 12 października 2012
    • Katowice, 20 września – 11 października 2012
    • Katowice, 19 września – 10 października 2012
    • Szczecin, 22 sierpnia – 12 września 2012
    • Szczecin, 21 sierpnia – 11 września 2012
    • Lublin, 11 lipca – 1 sierpnia 2012
    • Lublin, 10-31 lipca 2012
    • Poznań, 13 czerwca – 4 lipca 2012
    • Poznań, 12 czerwca – 3 lipca 2012
    • Zielona góra, 11 czerwca – 2 lipca 2012
    • Toruń, 18 maja – 6 czerwca 2012
    • Toruń, 17 maja – 5 czerwca 2012
    • Katowice, 14 maja – 4 czerwca 2012
    • Kraków, 4-25 kwietnia 2012
    • Kraków, 3-24 kwietnia 2012
    • Kielce, 2-23 kwietnia 2012
    • Warszawa, 30 marca – 20 kwietnia 2012
    • Katowice, 16 marca – 6 kwietnia 2012
    • Warszawa, 8-29 marca 2012
    • Warszawa, 7-28 marca 2012
    • Poznań, 2-23 marca 2012
    • Wrocław, 23 lutego – 15 marca 2012
    • Lublin, 21 lutego – 13 marca 2012
    • Lublin, 20 lutego – 12 marca 2012
    • Gdańsk, 14 lutego – 6 marca 2012
    • Gdańsk, 13 lutego – 5 marca 2012
    • Wrocław, 20 stycznia – 10 lutego 2012
    • Wrocław, 19 stycznia – 9 lutego 2012
    • Łódź, 5-26 stycznia 2012
    • Łódź, 4-25 stycznia 2012
    • Katowice, 28 listopada – 21 grudnia 2011 (3 edycje)
    • Białystok, 4-25 listopada 2011
    • Białystok, 3-24 listopada 2011
    • Szczecin, 5-26 października 2011
    • Szczecin, 4-25 października 2011
    • Gorzów Wlkp., 31 sierpnia – 21 września 2011
    • Gdańsk, 30 sierpnia – 20 września 2011
    • Gdańsk, 29 sierpnia – 19 września 2011
    • Warszawa, 2-23 sierpnia 2011
    • Warszawa, 1-22 sierpnia 2011
    • Poznań, 5-26 lipca 2011
    • Poznań, 4-25 lipca 2011
    • Rzeszów, 6-21 czerwca 2011
    • Rzeszów, 7-22 czerwca 2011
    • Warszawa, 18 maja – 1 czerwca 2011
    • Warszawa, 19 maja – 2 czerwca 2011
    • Kraków, 5-19 kwietnia 2011
    • Kraków, 4-18 kwietnia 2011
    • Katowice, 15-29 marca 2011
    • Katowice, 14-28 marca 2011
    • Katowice, 15 lutego – 1 marca 2011
    • Katowice, 14-28 lutego 2011
    • Wrocław, 18 stycznia – 1 lutego 2011
    • Wrocław, 17-31 stycznia 2011
    • Wrocław, 22 listopada – 8 grudnia 2010
    • Wrocław, 9-23 listopada 2010
  • 3 ważne słowa o e-biznesie. Wykład w ramach konferencji „Wirtualny biznes w prawdziwym świecie – eksperci o firmach w Sieci”, Uniwersytet Adama Mickiewicza. Poznań, 24 maja 2011
  • Tworzenie oferty dla Internetu. Szkolenie w ramach Polonijnego Edukacyjnego Spotkania Grupy Allegro. Londyn, 15 maja 2011
  • Zwiększ e-sprzedaż! Reguły wpływu sprzedażowego. Wykład dla studentów Koła Naukowego E-commerce, Uniwersytet Ekonomiczny. Poznań, 9 maja 2011
  • E-marketing, e-gospodarka. Szkolenia w ramach projektu „Menedżer Wyższego Szczebla. Szkolenia dla kobiet”, realizowanego przez Wyższą Szkołę Handlową. Wrocław, marzec-maj 2011
  • Edukacyjne Spotkanie Allegro. Cykliczne szkolenia dla sprzedawców internetowych. Tematy zajęć: Copywriting internetowy, Prawo autorskie w e-biznesie, Obsługa e-klienta, Menedżer Sprzedaży
    • Warszawa, 18-19 czerwca 2011
    • Lublin, 28-29 maja 2011
    • Białystok, 16-17 kwietnia 2011
    • Kielce, 26-27 marca 2011
    • Szczecin, 26-27 lutego 2011
    • Zielona Góra, 29-30 stycznia 2011
    • Toruń, 27-28 listopada 2010
    • Katowice, 23-24 października 2010
    • Olsztyn, 26-27 czerwca 2010
    • Łódź, 29-30 maja 2010
    • Kraków, 24-25 kwietnia 2010
    • Poznań, 27-28 marca 2010
    • Wrocław, 30 stycznia 2010
    • Gdynia, 28-29 listopada 2009
    • Warszawa, 24-25 października 2009
  • Copywriting – licz się ze słowami! Szkolenie dla użytkowników serwisu Forum.Ebiznesy.pl. Warszawa, 10 kwietnia 2011
  • Tajemnice Stratega. Szkolenie ze strategii e-biznesowych. Warszawa, 9 kwietnia 2011
  • Jak (z)budować własną markę? – szkolenie w ramach Poznańskich Dni Przedsiębiorczości Akademickiej, zorganizowane przez Akademię Allegro. Poznań, 7 kwietnia 2011
  • Prawo autorskie w nauce i w życiu – szkolenie w ramach Poznańskich Dni Przedsiębiorczości Akademickiej, zorganizowane przez Uniwersytet Adama Mickiewicza. Poznań, 6 kwietnia 2011
  • Prawo autorskie w bibliotece – szkolenie dla pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej. Dzierżoniów, 31 marca 2011
  • Prawo autorskie – szkolenie dla pracowników Państwowego Instytutu Geologicznego. Warszawa, 16 marca 2011
  • Jak (z)budować własną markę – szkolenie w ramach Akademii e-Biznesu serwisu iStore.pl. Warszawa, 5 marca 2011
  • Tworzenie skutecznych e-ofert – szkolenie zorganizowane dla Alternatywnej Szkoły Biznesu Kamila Cebulskiego. Warszawa, 5 marca 2011
  • Prawo autorskie w e-biznesie – szkolenie zorganizowane przez Centrum Promocji Informatyki. Warszawa, 16 lutego 2011
  • Wykład „Biblioteka jest firmą”. W ramach szkolenia „Internetowe narzędzia budowania wizerunku nowoczesnej biblioteki”, zorganizowanego przez Wyższą Szkołę Humanitas. Sosnowiec, 24 września 2010
  • Blok konsultacji prawnych w ramach seminarium „Prawo autorskie (…) w działalności wydawnictw tradycyjnych i internetowych”. Seminarium z cyklu „Akademia Prawa Komputerowego”, organizowane przez Centrum Promocji Informatyki. Warszawa, 24 sierpnia 2010
  • Marketing internetowy. Dwudniowe szkolenie w ramach projektu unijnego, realizowanego przez Oponeo.pl. Brzoza k. Bydgoszczy, 24-25 czerwca 2010.
  • Prawo autorskie w e-biznesowych zastosowaniach. Szkolenie w ramach Forum.Ebiznesy.pl Pawła Krzyworączki. Wrocław, 18 kwietnia 2010
  • Działania marketingowe. 5 szkoleń dla kobiet w ramach projektu „Załóż firmę i wygraj podczas Euro 2012”, realizowanego przez Instytut Organizacji Przedsiębiorstw i Technik Informacyjnych InBIT. Wrocław, kwiecień-maj 2010
  • E-marketing, e-gospodarka. Szkolenia w ramach projektu „Menedżer Wyższego Szczebla. Szkolenia dla kobiet”, realizowanego przez Wyższą Szkołę Handlową. Wrocław, kwiecień-maj 2010
  • Redagowanie, copywriting, e-marketing – jak pisać, by chcieli nas czytać. Wykład w ramach projektu „Karpacka Mapa Przygody”, realizowanego przez Instytut Europa Karpat. Rytro, 1 marca 2010
  • Ochrona własności intelektualnej. Szkolenie dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego. Kraków, 8  grudnia 2009
  • Sposoby sprzedaży w turystyce. Szkolenia podczas Targów Turystycznych „Tour-Salon 2009”. Poznań, 21 i 23 października 2009
  • Turystyczna Akademia Biznesu Internetowego. Cykliczne szkolenia dla sprzedawców internetowych z branży turystycznej. Szkolenia: Tworzenie skutecznych ofert sprzedaży, Budowanie przewagi konkurencyjnej.
    • Toruń, 29 września 2009
    • Poznań, 18-19 czerwca 2009
    • Wrocław, 14-15 maja 2009
    • Szczecin, 11-12 maja 2009
    • Kraków, 6-7 kwietnia 2009
  • Redagowanie tekstów dla e-mediów. Szkolenie dla pracowników centrali ESKK.Poznań, 29 czerwca 2009
  • Tworzenie prezentacji multimedialnych z elementami wystąpień publicznych. Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław, 20 maja 2009
  • Spotkanie Grupy Allegro 2008. Konferencja z zakresu e-handlu. Poznań, 20-21 czerwca 2008
    • Opis oferty – klucz do skutecznej sprzedaży
    • 10 sposobów na negatywa – najczęstsze błędy sprzedających
    • Badania „mystery shopping” a poprawa jakości e-biznesu
    • Telepraca – praca XXI wieku
    • trzy dyskusje panelowe (moderowanie)
  • Dialog – konflikt. III Konferencja Naukowa z cyklu Język@multimedia. Wrocław, 28-29 maja 2008. Referat: Web 2.0 – Za i przeciw.
  • Spotkanie Allegro 2007. Konferencja z zakresu e-handlu. Poznań, 22-23 czerwca 2007. Wykłady: Słowa na wagę złota, czyli sprzedawaj opisem.
  • WWW – W sieci metafor. Strona internetowa jako przedmiot badań naukowych. II Konferencja Naukowa z cyklu Język@multimedia. Duszniki Zdrój, 8-10 maja 2006. Referat: Oblicza Sieci – ewolucja interfejsu stron WWW.
  • Typografia komputerowa a środki masowej komunikacji. Konferencja naukowa. Lądek Zdrój, 22-25 maja 2003. Referat: Typografia Internetu jako własność w rozumieniu prawa autorskiego.

 

Zajęcia w uczelniach wyższych:

Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu – od 2008

  • E-marketing (studia MBA)
  • E-marketing (studia podyplomowe)
  • Web 2.0 (studia podyplomowe)
  • Sklep internetowy (studia podyplomowe)
  • Zarządzanie stronami WWW (studia podyplomowe)
  • Funkcjonalność stron WWW (studia podyplomowe)
  • Podstawy marketingu (studia podyplomowe)
  • Informatyka w zarządzaniu (ćwiczenia)
  • Technologie internetowe (wykłady + ćwiczenia)
  • Systemy informatyczne i komunikacyjne w logistyce (ćwiczenia)

Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu – od 2006

  • E-biznes (studia MBA)
  • E-biznes (studia podyplomowe)
  • Strategie e-biznesu (studia podyplomowe)
  • Zachowania konsumentów w internecie (studia podyplomowe)
  • Podstawy e-commerce (studia podyplomowe)
  • E-marketing (studia podyplomowe)
  • Informatyczne techniki prezentacji (ćwiczenia + projekty)
  • Technologia informacyjna (ćwiczenia)
  • Ochrona własności intelektualnej (wykłady)
  • Cykl autorskich wykładów „INTERNET. Nie daj się złapać w Sieć!”:
    > Czy Wikipedia kłamie? (27 stycznia 2009)
    > Jak zarabiać w Internecie? (24 lutego 2009)
    > Telepraca – pracuj przez Internet! (24 marca 2009)
    > Gry, filmy, muzyka z Sieci – za darmo czy… za kratki? (21 kwietnia 2009)
  • Telepraca – praca XXI wieku (wykład autorski, 14 grudnia 2007)
  • Telegazeta – dziwoląg mediów (wykład autorski, 24 listopada 2006)

Uczelnia Łazarskiego w Warszawie (we współpracy z ASBIRO.pl)

  • E-marketing (studia MBA) – od 2013

Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie

  • E-commerce (studia podyplomowe) – 2012

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie

  • E-marketing (studia MBA) – 2012

Krakowska Akademia im. Frycza-Modrzewskiego

  • Sposoby sprzedaży w sieci (studia podyplomowe) – od 2011

Alternatywna Szkoła Biznesu i Rozwoju Osobistego (od 2011)

  • studia MBA, kurs podstawowy, Biznes Camp i in.

Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja (Wrocław, Kępno, Kłodzko) – 2010-2012

  • Metody i techniki reklamy (wykłady + ćwiczenia)
  • E-biznes (wykłady + ćwiczenia)

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – od 2011

  • Prawo w Internecie (studia podyplomowe)
  • Wprowadzenie do e-marketingu (studia podyplomowe)
  • Zachowania konsumentów w Internecie (studia podyplomowe)

Wyższa Szkoła Bankowa w Katowicach – od 2009

  • E-marketing (studia podyplomowe)
  • Zarządzanie stronami WWW (studia podyplomowe)
  • Funkcjonalność stron WWW (studia podyplomowe)

Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu – 2007-2011

  • Zagadnienia e-commerce (wykłady)
  • Dziennikarstwo on-line (ćwiczenia)
  • Komputer i Internet w pracy dziennikarza (ćwiczenia)

Uniwersytet Wrocławski – 2003-2008

  • Web 2.0 – za i przeciw (wykład 20 listopada 2008 w ramach Polskiego Towarzystwa Bibliologicznego)
  • Projektowanie stron WWW (ćwiczenia)
  • Podstawy tworzenia stron WWW (ćwiczenia)
  • Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów (ćwiczenia)
  • Internet – narzędzia i nawigacja (ćwiczenia)
  • Technologia informacyjna (ćwiczenia)
  • Księgarstwo współczesne (ćwiczenia)

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Copernicus (2009-2010)

  • Grafika i komunikacja człowiek-komputer (ćwiczenia)
Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

„E-biznes do Kwadratu” 18 h. szkolenia wideo!

Reklama

Moje książki i szkolenia

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Wsparcie dla e-biznesu:

Sprzedawaj skuteczniej!





Profesjonalna korekta
i redakcja tekstów

Subscribe to our newsletter

 

Subscribe to our newsletter