Im więcej narzędzi, technik i możliwości, tym bardziej dzisiejszy marketing zbliża się do dna. Może więc już czas powrócić do starych, sprawdzonych, zdrowych i skutecznych sposobów promowania? 

Marketing to chyba jedno z najbardziej przereklamowanych słów, jakie funkcjonują w świecie e-biznesu. Internet jest pełen rozmaitych szkoleń prowadzonych przez „trenerów”, którzy „uczą marketingu”. Agencje reklamowe (lub firmy za takie się podające) głoszą wszem i wobec peany na cześć marketingu. Czy któreś z poniższych sformułowań nie brzmi znajomo: „Masz sklep internetowy? Rób marketing!”, „Sprzedajesz na Allegro? Tylko marketing pozwoli ci osiągnąć sukces”, „Sprzedajesz usługi? Bez marketingu nic nie sprzedasz!”, „Istniejesz w internecie? Ale bez marketingu?!”? 

„Marketing” paradoksalnie jest jednym z najbardziej znienawidzonych słów przez osoby, które go próbują. Mnóstwo sprzecznych opinii, rad, całe legiony „coachów”, „trenerów biznesu” i „doradców”, którzy o marketingu pojęcia nie mają, tylko pogorszyło „marketingowe notowania” marketingu jako takiego. Dołożyć trzeba w końcu „okraszanie” marketingu rozmaitymi przymiotnikami i związkami frazeologicznymi: np. „marketing przez osmozę” (biolodzy zabrali się za jego robienie?), „marketing przez kulturę” (chamstwo najwyraźniej się w marketingu rozpanoszyło i trzeba było to naprawić!) czy też „mix mental marketing” (tutaj komentarz jest zbędny…). Efekt tego wszystkiego jest taki, że marketing w Polsce podupadł.

O czym jest książka „Make Marketing Great Again”? O starym, dobrym i w pewien sposób „normalnym” podejściu do marketingu. Podejściu analitycznym, opartym na faktach, danych i zrozumieniu procesów, które z jakichś powodów zostały zapomniane. Ta książka, mam nadzieję, sprawi, że Twój marketing znów będzie wielki, co w moim rozumieniu znaczy tyle, co „skuteczny”.

[opis wydawcy]

 

dr Dawid Dudek – pasjonat nowych technologii oraz analizy danych, podróżnik. Doradza firmom, jak budować lejki sprzedażowe oraz zaawansowane kanały komunikacyjne z klientem. Wykładowca w kilku uczelniach. Autor „Biblii taniego latania” i „Biblii taniego spania” – książek, które zmieniły myślenie o tanim podróżowaniu tysięcy ludzi, współautor kultowej „Biblii e-biznesu”. Autor bloga JakRobicMarketing.pl, na którym przekazuje skuteczne i praktyczne metody tworzenia reklamy, docierania do klientów oraz sprzedaży. Na co dzień niewolnik czterech kotów, którym poświęca czas, gdy tylko nie podróżuje, i mąż.

Dawid Dudek: „Make Marketing Great Again”

Zamów książkę: KsiegarniaGlobtrotera.pl (podaj kod AkademiaInternetu, a otrzymasz 10% zniżki + bezpłatną przesyłkę.

Projekt okładki: Dominika Zakrzewska (Korekto.pl)

Skład: Zuzanna Helis (Korekto.pl)

2 komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Moje książki i szkolenia

Polecam

Ekskluzywne szkolenie dla nieruchomościowców!
Hotel Arłamów****, 14-15.12.2019

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

  • Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (czego nie dały mi ani Nazwa.pl, ani OVH, ani Home.pl)
  • Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.
  • Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!
  • Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.
  • Wysyłamy sporo przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl.
  • Aby nie mieć wielu kart płatniczych w portfelu, wszystkie noszę w jednej – Curve to wygodna i rewolucyjna „wielokarta”.
  • Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!
  • Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.
  • Jeszcze bardziej lubię elektryczne auta na minuty. Dlatego często wypożyczam Vozillę.

Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Szkolenie E-biznes do Kwadratu
Kultowe szkolenie dla e-sprzedawców "E-biznes do Kwadratu"
• 18,5 godzin wideo,
• 33 proste techniki na zwiększenie sprzedaży,
• 42 przystępne moduły tematyczne,
• 286 konkretnych wytycznych,
• 792 pouczające kejsy,
• ponad 1300 audytów ofert e-sprzedażowych,
• nawet 100-krotne wzrosty sprzedaży!
• 10 tys. przeszkolonych e-sprzedawców!