Każdego roku wzrasta liczba przesyłek, co związane jest przede wszystkim z rozwojem handlu w naszym kraju. Na znaczeniu zyskuje branża e-commerce i coraz więcej firm decyduje się na świadczenie usług drogą internetową. Więcej zamówień oznacza dla sprzedawcy większe zyski i jednocześnie większą ilość wysłanych paczek. Zanim jednak towar trafi do klienta, musi zostać zapakowany, co wiąże się z dużymi kosztami jakie musi ponieść firma. Jak przyśpieszyć ten proces, zyskać na jakości pakowania wysyłek i zoptymalizować wysokie koszty?

 

Pakowanie a opinia o naszej firmie

Czytając najrozmaitsze opinie o sprzedawcach internetowych prawie zawsze mowa w nich o tych samych aspektach: jakość obsługi, szybkość realizacji zamówienia i sposób zapakowania produktów. Wydawać by się mogło, że pakowanie to najmniej interesująca kupującego kwestia. To przecież nie on odpowiada za towar, który do niego jeszcze nie dotarł. Nic bardziej mylnego. Zakupy online z zasady mają być szybkie i przyjemne, bez wychodzenia z domu. W chwili jednak kiedy otrzymujemy uszkodzony produkt, musimy spisać protokół, czasami odesłać go a przede wszystkim czekać na rozwiązanie sprawy. Sytuacja taka daleka jest o wymarzonej. Dlatego też klienci, zdając sobie sprawę, że zanim produkt do nich dotrze, przechodzi przez wiele ludzkich rąk i maszyn, niezwykle cenią sobie dobre pakowanie, które zapewni im spokój. Pomijamy już oczywistą kwestię ogromnych strat dla firmy w przypadku wystąpienia każdej tego typu sytuacji.

 

Wiele trudności do przezwyciężenia

Dla każdego sprzedawcy ważne są zarówno zyski jak i zadowolenie klienta, ale także satysfakcja jego pracowników z wykonywanej pracy. Trudności ze znalezieniem chętnych na stanowisko pakowacza są często spowodowane trudnościami, z jakimi musi uporać się osoba odpowiedzialna za pakowanie. Duże rozmiary towaru, problemy z solidnym zabezpieczeniem wartościowych przedmiotów, znaczna  ilość czasu, jaką musi poświęcić na zapakowanie jednego przedmiotu, jak również obawa przed zwiększeniem wydatków firmy z tytułu zużycia zbyt dużej ilości często drogich materiałów przeznaczonych do pakowania i zabezpieczania wysyłki.

Firmy stają więc przed dużym wyzwaniem. Jak pogodzić ze sobą wszystkie te aspekty? Jak zapakować produkt dobrze i przy tym nie zbankrutować? Jak stworzyć odpowiednie stanowisko pracy, aby ułatwić to zadanie i – wreszcie – jak przyspieszyć cały proces, aby być w stanie osiągać coraz to lepsze wyniki?

 

Małe zmiany, duże zyski

Wydawać by się mogło, że poprawa tak złożonego aspektu wymagała będzie od przedsiębiorcy ogromnych nakładów pracy, zmian procedur, dostawców czy sporych inwestycji. Okazuje się jednak, że minimalnym nakładem możemy odwrócić naszą sytuację o 180 stopni, a udowadnia to firma RedSteel ze swoim stołem do pakowania.

RedSteel2

Stół został wykonany z wytrzymałej i solidnej stali, a sam blat z lekkiego, ale odpornego na zniszczenia aluminium. Wzmocniona konstrukcja sprawia, że jest stabilny i wytrzymuje nawet bardzo duże obciążenia. Najważniejsze jest jednak to, że wyposażony został w regulowane uchwyty przeznaczone do montażu niezbędnych akcesoriów do pakowania, jak folia stretch, folia bąbelkowa czy papier, a każdy z nich przechodzi przez system rozdzielników, co zapewnia im odpowiednie naprężenie. Dzięki temu produkt zapakowany jest solidnie, dokładnie i estetycznie, a ilość zużytej folii czy też papieru dużo mniejsza. Osoba pakująca ma wszystko pod ręką, rozwijanie folii odbywa się poprzez łatwe pociągnięcie, uchwyty są w optymalnej odległości a wysokość blatu idealna do pracy zarówno na stojąco, jak i siedząc, dlatego jest mniej męcząca i dużo szybsza. Potwierdzeń tych teorii nie trzeba szukać. Wystarczy tak naprawdę rzut oka na zdjęcie stołu, aby uświadomić sobie, że nie jest to chwyt reklamowy, a wynik po prostu świetnego, dopracowanego i przemyślanego projektu.

Kolejną zaletą stołu jest jego modułowość. W zależności od indywidualnych potrzeb można wybrać odpowiednie akcesoria, jak uchwyt na monitor, wysuwkę na klawiaturę, boczne półki czy też obrotowe kółka z hamulcem. Wszystkie one są kompatybilne i – co więcej – mogą być dołożone do stołu w późniejszym czasie. Kiedy będziemy potrzebować coś więcej, stołu nie trzeba wymieniać, a jedynie dokupić odpowiedni komponent.

Okazuje się jednak, że czasem niewielkie zmiany mogą zrodzić duże zyski. Ze względu na wzrost wydajności potrzeba nam mniejszej ilości pracowników, a to oznacza mniej pensji do zapłacenia. Dodając do tego aspekt znaczących oszczędności w wykorzystaniu materiałów pakujących, mniej uszkodzonych w transporcie produktów, zadowolenie klientów oraz zwiększenie komfortu pracy pracowników, możemy dojść do wniosku, że to chyba to, czego każdy sprzedawca by oczekiwałby.

Po więcej informacji o samym stole zapraszamy pod adres www.redsteel.pl.

 

Rabat 5% na nasze stoły!

Składając zamówienie powołaj się na „Akademię Internetu”, a otrzymasz 5% zniżki na dowolny spośród naszych stołów. Tylko do 31.01.2016.

 

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA). Twórca autorskiego szkolenia „E-biznes do Kwadratu”. Felietonista Onet.pl oraz „Magazynu Sprzedawców Internetowych Mensis.pl„, gościnnie piszący również dla magazynu „Online Marketing Poland”. Karierę rozpoczynał jako redaktor elektronicznych serwisów informacyjnych w TVP Wrocław.

Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: AkademiaInternetu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska), e-sklep RepublikaWiedzy.pl.

Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej.

Zobacz wszystkie wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

„E-biznes do Kwadratu” 18 h. szkolenia wideo!

E-biznes do Kwadratu "Biblia e-biznesu 2" - w bonusie!

Reklama

Moje książki i szkolenia

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Wsparcie dla e-biznesu:

Sprzedawaj skuteczniej!





Profesjonalna korekta
i redakcja tekstów

Subscribe to our newsletter

 

Subscribe to our newsletter