Ostrą parą ruszyły prace nad nowym, trzecim wydaniem kultowej „Biblii e-biznesu”. Wprawdzie „Dwójka” w 90 procentach pozostaje aktualna, ale w wersji 3.0 zapowiada się sporo nowości. Oto część z nich.

Idea kompleksowej książki nt. e-biznesu zrodziła się jakieś 10 lat temu, a w 2013 ukazało się pierwsze wydanie „Biblii e-biznesu”.

 

Garść ciekawostek o wyd. I:

  • premiera: 2013
  • liczba stron: 648
  • 9 działów głównych, ok. 80 rozdziałów
  • autorów: 25
  • pierwszy nakład: 1500 egz. (nakład planowany na 24 m-ce sprzedał się w 12 dni)
  • drugi nakład: 1500 egz. (sprzedany w 6 tygodni)
  • status bestsellera uzyskany jeszcze na etapie przedsprzedaży (15. miejsce)
  • bestseller nr 1 w 5 dni po premierze
  • na liście bestsellerów przez 2 lata od premiery
  • nakład całkowity: 6936 egz. (stan na 15.05.2020)
  • 1 miejsce za najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie „Economicus” organizowanym przez „Gazetę Prawną” (2014), w której jurorami byli m.in. prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, redaktor naczelny miesięcznika „Książki”, członek zarządu NBP, członek zarządu PAP i in.
  • ocena czytelników Helionu: 5,5/6
  • ocena czytelników serwisu Lubimy Czytać: 7,8/10
  • zamówienia: https://onepress.pl/view/bibebi.htm

 

Garść ciekawostek o wyd. II:

  • premiera: 2016
  • liczba stron: 800
  • 9 działów głównych, ok. 120 rozdziałów
  • autorów: 59
  • nakład całkowity: 8543 egz. (stan na 15.05.2020), w pierwszym roku 1 egz. kupowany był w Polsce średnio co 2 godziny
  • już na etapie przedsprzedaży książka dotarła do 2. miejsca listy bestsellerów
  • status bestsellera utrzymywała przez 10 m-cy
  • bestseller Empiku w kategorii „Biznes”
  • ocena czytelników Helionu: 5,5/6
  • ocena czytelników LubimyCzytać.pl: 7,5/10
  • tytuł „Najlepszej Książki Roku” i „Oscar Czytelników” (najlepsza wg czytelników książka Grupy Wydawniczej Helion spośród kilkuset wydanych
    w 2016 r. pozycji)
  • zamówienia: https://onepress.pl/view/biebiz.htm

 

Co nowego w wydaniu III (2021)?:

  • Aktualizacja treści. Jakkolwiek II wydanie pozostaje w bardzo dużym stopniu aktualne, w „Trójce” pojawi się ok. 30 nowych rozdziałów tematycznych, solidne odświeżenie wcześniejszych oraz wycięcie paru tematów, które nie przyjęły się w polskim e-commerce.
  • Ok. 20-30 nowych autorów. Już ekipa wcześniejszego wydania była niezwykle silna, ale teraz wzmocni ją szereg nowych współtwórców – rozpoznawalnych w swoich dziedzinach ekspertów. Na razie nie ujawniamy nazwisk, ale zapowiada się sporo gwiazd.
  • Nowy dział „BHP e-biznesu”. Książka będzie liczyła 10 działów tematycznych:

Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu
Rozdział 2. Sklep internetowy
Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace
Rozdział 4. Usługi on-line
Rozdział 5. E-marketing
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem
Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka
Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży
Rozdział 9. E-biznes a prawo
Rozdział 10: BHP w e-biznesie

W nowym dziale 10 omówimy cały szereg dodatkowych treści, m.in.: kwestie związane ze zdrowiem e-przedsiębiorcy, specyfikę funkcjonowania kobiet w e-biznesie, aspekty bezpieczeństwa, ale też podpowiemy, jak mądrze reinwestować zyski z działań e-firmy, jak (i kiedy) warto sprzedać biznes, a jak przeprowadzić upadłość (bo i takie smutne scenariusze niekiedy się zdarzają).

Dział 5 („E-marketing”) wzbogacony zostanie o najnowsze trendy i najbardziej efektywne sposoby promowania swoich działań w sieci, z kolei w dziale 6 pojawi się parę nowych wątków pozwalających poprawić jakość i skuteczność komunikacji z klientami.

Zmian będzie oczywiście jeszcze więcej, ale nie uprzedzajmy faktów;).

  • Znacznie intensywniejszy marketing. Wydawca, autorzy oraz nowi, mocni patroni wydania zapewnią niespotykaną wcześniej promocję. Dzięki temu mamy nadzieję dotrzeć do min. 10 tysięcy czytelników w pierwszych 18 miesiącach od premiery.
  • Nowy tytuł i nowa okładka. To niby oczywiste, ale książka – jak by nie patrzeć – jest produktem, a produkt wymaga dobrego opakowania. Po burzliwej dyskusji w siedzibie wydawnictwa uznaliśmy, że pozostaniemy przy obecnej gamie kolorów (biel, czerń i pomarańcz), ale tym razem dominujący będzie „oręż” – dzięki temu „Biblia” dodatkowo wyróżni się z tłumu. Tytuł książki zyskał natomiast dopisek „3.0” (aby nie było wątpliwości, że chodzi o kolejne wydanie/wersję, a nie o kolejną część), tym razem rezygnujemy z podtytułu (choć propozycje padały ciekawe: „Koran e-biznesu”, „Biblia e-biznesu. Apokalipsa”, „Biblia e-biznesu. Reaktywacja”).

 

Chcesz w pierwszej kolejności dowiedzieć się, gdy książka będzie dostępna? Zapisz się, a otrzymasz jednorazową informację:

Daj mi znać, gdy „Biblia e-biznesu 3.0” będzie dostępna!

 

2 komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Obowiązkowa książka dla tych, którzy chcą zaczerpnąć garść najważniejszych informacji na temat e-biznesu. Posiadam wersję pierwszą i patrząc na wprowadzane zmiany, trzecia odsłona Biblii e-biznesu z pewnością jest warta uwagi jeżeli aktualnie ktoś poszukuje jednej książki, która dostarczy mu cennych informacji.

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Moje książki i szkolenia

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

  • Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (czego nie dały mi ani Nazwa.pl, ani OVH, ani Home.pl)
  • Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.
  • Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!
  • Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.
  • Wysyłamy sporo przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl.
  • Aby nie mieć wielu kart płatniczych w portfelu, wszystkie noszę w jednej – Curve to wygodna i rewolucyjna „wielokarta”.
  • Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!
  • Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.
  • Jeszcze bardziej lubię elektryczne auta na minuty. Dlatego często wypożyczam Vozillę.

Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Szkolenie E-biznes do Kwadratu
Kultowe szkolenie dla e-sprzedawców "E-biznes do Kwadratu"
[dodaj do koszyka, wpisz kod "300" i zobacz, co się stanie!]
• 18,5 godzin wideo,
• 33 proste techniki na zwiększenie sprzedaży,
• 42 przystępne moduły tematyczne,
• 286 konkretnych wytycznych,
• 792 pouczające kejsy,
• ponad 1300 audytów ofert e-sprzedażowych,
• nawet 100-krotne wzrosty sprzedaży!
• 10 tys. przeszkolonych e-sprzedawców!
nieruchomości - najlepsze książki