W lutym 2017 Allegro ogłosiło zmiany w formatowaniu wizualnym ofert. Najważniejszą z nich będzie brak możliwości tworzenia ofert w oparciu o własny, indywidualny szablon graficzny. To kolejna po wprowadzeniu „trafności” i nowych zasad tworzenia miniatur rewolucyjna zmiana w tym serwisie. 

Od kwietnia 2017 oferty można tworzyć stosując nowy edytor, a założeniem serwisu jest, by do końca pierwszej połowy 2018 r. wszystkie oferty na Allegro były budowane już wg nowych zasad. Przez pewien czas można będzie jeszcze bazować na starych szablonach, jednak osobiście zalecam możliwie wcześniejsze „przełączenie” się na nowy edytor. Możliwe bowiem, że „trafność” Allegro jeszcze w tym roku będzie premiowała wyższymi pozycjami oferty, które zostaną dostosowane do nowych wymogów (podobnie, jak to było z nowymi miniaturkami – mimo iż oficjalne zmiany obowiązywały od 1 lutego 2017, to już od października 2016 oferty, których miniatury zostały zmienione, otrzymywały dodatkowe punkty od „trafności” i wyższe pozycje w listingach ofert).

Najważniejsze z nowych zasad tworzenia ofert zaprezentowano na stronie informacyjnej dla e-sprzedawców:

źródło: https://dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty/artykul/nowy-opis-oferty-151

 

Reasumując: obecnymi szablonami można będzie posługiwać się jeszcze przez kilka/kilkanaście miesięcy (serwis nie podał konkretnego terminu). Jednak już od kwietnia 2017 tworząc oferty Allegro można bazować na nowym formularzu (edytorze) ofert: wszelkie dane mają być zamieszczone w odpowiednich sekcjach, a formatowanie wizualne oferty przestaje być zależne od użytkownika.

Dodatkowe informacje i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znaleźć można na https://dlasprzedajacych.allegro.pl/nowy-opis-oferty/artykul/faq-169.

 

baner-audite

 

Więcej: Dutko.pl

PS Chcesz pomóc swoim przyjaciołom, którzy zajmują się e-sprzedażą? Udostępnij ten artykuł na swoim Facebooku lub Twitterze. Dziękuję!

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA). Twórca autorskiego szkolenia „E-biznes do Kwadratu”. Felietonista Onet.pl oraz „Magazynu Sprzedawców Internetowych Mensis.pl„, gościnnie piszący również dla magazynu „Online Marketing Poland”. Karierę rozpoczynał jako redaktor elektronicznych serwisów informacyjnych w TVP Wrocław.

Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: AkademiaInternetu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska), e-sklep RepublikaWiedzy.pl.

Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej.

Zobacz wszystkie wpisy

3 komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • To chyba musi iść w tym kierunku, zwłaszcza po przejęciu Allegro przez fundusze. Coraz mniej miejsce dla klientów C2C a bardziej platforma biznesowa i to najlepiej ładna i wystandaryzowana B2C. A nie oszukujmy się, z perspektywy klienta sporo szablonów wygląda tak raczej słabo i trochę przestarzale.
    Jak tego allegro nie zrobi, to przy wejściu Amazona na poważnie będzie miazga.

  • Czas się zbroić, bo działają coraz bardziej ekspansywnie i pochłaniają kolejne segmenty na rynku. Już teraz ostro atakują remarketingiem na Google 5Merchancie, czas pokaże co będzie dalej.

    Sam robię co mogę, żeby uniezależnić się od ich infrastruktury, ale łatwo nie jest. Niestety branża, w której handluję jest mocno spenetrowana przez Allegro i część klientów w ogóle nie wyobraża sobie zakupów poza ich platformą.

    Dzięki Maciej za newsa, sam w ogóle nie ogarnąłem, że nowy kreator to coś innego niż rozjeżdżające się szablony graficzne.

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

„E-biznes do Kwadratu” 18 h. szkolenia wideo!

E-biznes do Kwadratu "Biblia e-biznesu 2" - w bonusie!

Reklama

Moje książki i szkolenia

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Wsparcie dla e-biznesu:

Sprzedawaj skuteczniej!





Profesjonalna korekta
i redakcja tekstów

Subscribe to our newsletter

 

Subscribe to our newsletter