„Czy w obliczu zmian, w ramach których Allegro ujednolici wygląd aukcji, Pana audyt ma sens w kontekście poprawy sprzedaży na tym serwisie?” – takie pytanie o audyt oferty Allegro zadał mi jeden z e-sprzedawców. Oto odpowiedź:

 

Trafione pytanie: faktycznie, ze względu na tę zmianę, z zakresu moich audytów Allegro wypadł blok dotyczący formatowania oferty (wewnętrznego i zewnętrznego). Na razie trwa jednak okres przejściowy i 9 na 10 trafiających do mnie ofert wciąż jest zbudowana w oparciu o własny szablon HTML – tym sprzedawcom zalecam więc, by powoli przełączali się na nowy edytor i nowe zasady.

Natomiast nadal pozostaje cała masa obszarów (mniejszych i większych), które są niezależne od nowego sposobu wystawiania ofert. To m.in. kwestie: prawidłowego tytułu, właściwej kategorii, optymalizacji kosztów i opcji wysyłki, języka oferty (copywriting i marketing), zdjęć (głównie w ujęciu marketingowym), budowania marki (które również po ostatnich zmianach na Allegro jest trudniejsze), dodatkowych narzędzi i technik sprzedażowych (m.in. cross-selling, reklama porównawcza itp.). Na tych polach nadal warto pozostać czujnym i ustawicznie optymalizować oferty.

I druga ważna kwestia: pamiętajmy, że Allegro to wciąż największa w Polsce, ale zarazem tylko jedna z platform sprzedażowych/marketplace’ów. Audyt dotyczy natomiast kwestii uniwersalnych, niezależnych od kanału. Zatem w przypadku analizy ofert wystawianych w innych serwisach, gdzie kwestie wizualnego formatowania oferty wciąż mają znaczenie, są one nadal audytowane. Badam więc poprwaność typograficzną i wizualno-marketingową: jakość szablonu, dobór fontów, kolorystykę, celowość i konsekwencję stosowanych wyróżnień i inne elementy wpływające na to, czy nasza oferta postrzegana jest jako profesjonalna.

 

baner-audite

PS Jeśli uważasz, że ten artykuł może okazać się pomocny Twoim przyjaciołom i znajomym, udostępnij go, proszę, na swoim FejsBogu, Twitterze lub za pomocą innego techno-dobrodziejstwa. Dzięki:*

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA). Twórca autorskiego szkolenia „E-biznes do Kwadratu”. Felietonista Onet.pl oraz „Magazynu Sprzedawców Internetowych Mensis.pl„, gościnnie piszący również dla magazynu „Online Marketing Poland”. Karierę rozpoczynał jako redaktor elektronicznych serwisów informacyjnych w TVP Wrocław.

Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: AkademiaInternetu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska), e-sklep RepublikaWiedzy.pl.

Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej.

Zobacz wszystkie wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

„E-biznes do Kwadratu” 18 h. szkolenia wideo!

Reklama

Moje książki i szkolenia

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Wsparcie dla e-biznesu:

Sprzedawaj skuteczniej!





Profesjonalna korekta
i redakcja tekstów

Subscribe to our newsletter

 

Subscribe to our newsletter