„Czy w obliczu zmian, w ramach których Allegro ujednolici wygląd aukcji, Pana audyt ma sens w kontekście poprawy sprzedaży na tym serwisie?” – takie pytanie o audyt oferty Allegro zadał mi jeden z e-sprzedawców. Oto odpowiedź:

 

Trafione pytanie: faktycznie, ze względu na tę zmianę, z zakresu moich audytów Allegro wypadł blok dotyczący formatowania oferty (wewnętrznego i zewnętrznego). Na razie trwa jednak okres przejściowy i 9 na 10 trafiających do mnie ofert wciąż jest zbudowana w oparciu o własny szablon HTML – tym sprzedawcom zalecam więc, by powoli przełączali się na nowy edytor i nowe zasady.

Natomiast nadal pozostaje cała masa obszarów (mniejszych i większych), które są niezależne od nowego sposobu wystawiania ofert. To m.in. kwestie: prawidłowego tytułu, właściwej kategorii, optymalizacji kosztów i opcji wysyłki, języka oferty (copywriting i marketing), zdjęć (głównie w ujęciu marketingowym), budowania marki (które również po ostatnich zmianach na Allegro jest trudniejsze), dodatkowych narzędzi i technik sprzedażowych (m.in. cross-selling, reklama porównawcza itp.). Na tych polach nadal warto pozostać czujnym i ustawicznie optymalizować oferty.

I druga ważna kwestia: pamiętajmy, że Allegro to wciąż największa w Polsce, ale zarazem tylko jedna z platform sprzedażowych/marketplace’ów. Audyt dotyczy natomiast kwestii uniwersalnych, niezależnych od kanału. Zatem w przypadku analizy ofert wystawianych w innych serwisach, gdzie kwestie wizualnego formatowania oferty wciąż mają znaczenie, są one nadal audytowane. Badam więc poprwaność typograficzną i wizualno-marketingową: jakość szablonu, dobór fontów, kolorystykę, celowość i konsekwencję stosowanych wyróżnień i inne elementy wpływające na to, czy nasza oferta postrzegana jest jako profesjonalna.

 

baner-audite

PS Jeśli uważasz, że ten artykuł może okazać się pomocny Twoim przyjaciołom i znajomym, udostępnij go, proszę, na swoim FejsBogu, Twitterze lub za pomocą innego techno-dobrodziejstwa. Dzięki:*

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Dutko

Maciej Dutko

przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

Moje książki i szkolenia

Polecam

Ekskluzywne szkolenie dla nieruchomościowców!
Hotel Arłamów****, 14-15.12.2019

Oscar Czytelników dla „Biblii e-biznesu 2”!

Najlepsza Książka Roku
oraz nr 1 w kategorii "Biznes IT" Biblia e-biznesu 2

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

  • Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (czego nie dały mi ani Nazwa.pl, ani OVH, ani Home.pl)
  • Dużo podróżuję. Noclegi zamawiam zwykle przez Agoda.com – cenię olbrzymi wybór i szybki proces rezerwowania.
  • Jeśli nie hotele, to Airbnb – to genialna alternatywa, zwłaszcza na wyjazdy z przyjaciółmi, kiedy chcemy zamieszkać w jednym miejscu. I w sensownych cenach!
  • Często wyjeżdżam za granicę. Dzięki karcie Revolut skończył się koszmar biegania po kantorach i wymieniania walut – wszędzie płacę jedną kartą bez absurdalnych różnic kursowych.
  • Wysyłamy sporo przesyłek kurierskich. A wszystkie przez wygodny serwis Furgonetka.pl.
  • Aby nie mieć wielu kart płatniczych w portfelu, wszystkie noszę w jednej – Curve to wygodna i rewolucyjna „wielokarta”.
  • Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!
  • Z taksówek korzystam rzadko, ale jeśli już – wybieram Ubera lub Bolta, bo uwielbiam ich wygodne i funkcjonalne aplikacje.
  • Jeszcze bardziej lubię elektryczne auta na minuty. Dlatego często wypożyczam Vozillę.

Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Subscribe to our newsletter

 

Subscribe to our newsletter

 
Szkolenie E-biznes do Kwadratu
Kultowe szkolenie dla e-sprzedawców "E-biznes do Kwadratu"
• 18,5 godzin wideo,
• 33 proste techniki na zwiększenie sprzedaży,
• 42 przystępne moduły tematyczne,
• 286 konkretnych wytycznych,
• 792 pouczające kejsy,
• ponad 1300 audytów ofert e-sprzedażowych,
• nawet 100-krotne wzrosty sprzedaży!
• 10 tys. przeszkolonych e-sprzedawców!
Nieruchomościowe seppuku