• Akademia Internetu
  • Negocjuj skutecznie w każdej sytuacji!
  • Personal branding dla początkujących (i nie tylko)
  • Szkolenia
  • Maciej Dutko
  • Słownik Dutkonia
  • Kontakt
  • Reklama na AI
  • Sklep
  • Biblioteka E-Biznesu
  • ^

    Jak zrobić infografikę? Trzy proste sposoby na uatrakcyjnienie oferty

     22.05.2017    Allegro, e-biznes, e-marketing

    Infografika to prosty, ale – nie wiedzieć czemu – wciąż rzadko stosowany sposób na uatrakcyjnienie swojej oferty i wzmocnienie przewagi konkurencyjnej. Jak stworzyć ją możliwie sprawnie i bez wysiłku? Zobaczmy na kilku przykładach. 

    O tym, że warto stosować infografiki, pisałem już wielokrotnie (m.in. we wpisie sprzed 5 lat, ale też w „Biblii e-biznesu”). Mimo to, nawet duzi sprzedawcy wciąż wolą prezentować produkt w formie mało ciekawych opisów:

    Przykład z jednej z audytowanych ofert (Audite.pl)

     

    niż za pomocą profesjonalnego i niezwykle silnie przemawiającego do wyobraźni odbiorcy przekazu wizualnego, wspartego krótkimi tylko tekstami:

    Przykład ze strony internetowej producenta – firmy Eukanuba

     

    Oczywiście powyższy przykład jest dość zaawansowany graficznie – widać tu niemały wkład pracy grafika, jego doświadczenie, a i zapewne „kawałek” profesjonalnego programu graficznego.

    Ale nie trzeba być grafikiem komputerowym ani dysponować Corelem, aby we własnym zakresie, bez większego trudu i nie tracąc czasu przygotować mniej lub bardziej zaawansowaną infografikę, która sprawi, że nasza oferta niemal z biegu stanie się bardziej sugestywna, zmysłowa i atrakcyjna. Oto trzy proste sposoby.

     

    Sposób 1.  Prosty program (niekoniecznie graficzny)

    Aby uzyskać taki efekt:

    – wystarczy… najzwyklejszy Word czy PowerPoint. Otwieramy pusty dokument, wklejamy zdjęcie oferowanego przedmiotu i dodajemy proste strzałki, zakończone króciutkimi hasłami eksponującymi najważniejszą cechę/korzyść oraz zdanie komentarza.

    Audytując liczne oferty e-sprzedawców, często doradzam, aby stworzyć sobie grafikę bazową:

    – a następnie podstawiać tylko zdjęcia kolejnych produktów (i – oczywiście – edytować opisy):

    Sposób 2.  Szablony infografik

    Tysiące gotowych i atrakcyjnych wzorów można kupić w serwisach ze zdjęciami, takich jak np. Fotolia:

    Poglądowe przykłady z serwisu Fotolia.com

     

    W odróżnieniu od prościutkich przykładów z pierwszego sposobu, w tym przypadku mamy już do czynienia z małymi graficznymi dziełami sztuki. Za ich pomocą można w piękny sposób zwizualizować elementy lub cechy „infografizowanego” obiektu, etapy procesu, dane statystyczne itp. Oczywiście należy kupić infografikę w wersji wektorowej, abyśmy mogli później łatwo edytować jej elementy graficzne i teksty.

     

    Sposób 3.  Generatory infografik on-line

    Narzędzia takie jak np. piktochart.com czy infogr.am to niezwykle intuicyjne programy do generowania infografik w oparciu o gotowe schematy na podstawie wprowadzonych danych. Wystarczy założyć konto w takim serwisie, by za pośrednictwem przeglądarki internetowej łatwo tworzyć obiekty graficzno-tekstowe, które można później wyeksportować do pliku graficznego i zastosować do wzbogacenia oferty.

    Dlaczego warto sięgnąć po infografiki?

    Choćby dlatego, że umysł człowieka znacznie chętniej i sprawniej „kupuje” atrakcyjne obrazy i krótkie teksty niż rozbudowane opisy produktów. Jeśli jeden sprzedawca wymaga od klienta, aby ten poświęcił dwie minuty swojego życia na zapoznanie się z podstawowymi informacjami o jego produkcie, a drugi – te same informacje zamknie w infografice, której „ogarnięcie” zajmie odbiorcy kilka sekund – jak myślisz, który ze sprzedawców będzie miał większą szansę na pozytywną decyzję zakupową klienta?

    Spójrz, jak niewiele potrzeba, aby przy zastosowaniu najprostszego z omawianych tu sposobów uatrakcyjnić przekaz. Pierwszy obraz przdstawia rdzeń oferty przed zmianą:


    W ramach audytu ustaliliśmy, że – poza garścią strategicznych zmian – warto też zastosować przynajmniej prostą infografikę. I mimo, że oferta poprawiona przez sprzedawcę daleka jest jeszcze od doskonałości, widać zmianę na lepsze, prawda?:

    Na koniec jeszcze mała uwaga: jeśli sprzedajesz na Allegro, pamiętaj że zgodnie z nowymi zasadami infografika nie może być zawarta ani w galerii zdjęć, ani bezpośrednio w opisie, można ją natomiast dodać jako załącznik do oferty. Ogranicza to wprawdzie znacznie jej moc, jednak mimo wszystko warto po nią sięgnąć.

     

    Maciej Dutko – przedsiębiorca, Certyfikowany Wykładowca Allegro, autor kilkunastu książek, w tym bestsellerów „Targuj się! Zen negocjacji”, „Efekt tygrysa”, „E-biznes. Poradnik praktyka”. Pomysłodawca i współautor kultowej „Biblii e-biznesu” – najważniejszej książki w branży e-commerce w Polsce.

    Wykładowca w kilkunastu uczelniach biznesowych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA; kierownik studiów MBA Przedsiębiorczość w warszawskiej Uczelni Łazarskiego). Twórca autorskiego szkolenia „E-biznes do Kwadratu”. Felietonista Onet.pl oraz „Magazynu Sprzedawców Internetowych Mensis.pl”, gościnnie piszący również dla magazynu „Online Marketing Poland”. Karierę rozpoczynał jako redaktor elektronicznych serwisów informacyjnych w TVP Wrocław.

    Właściciel Grupy Dutkon.pl; w jej skład wchodzą m.in.: AkademiaInternetu.pl (blog i szkolenia dla e-biznesu), Audite.pl (poprawa skuteczności sprzedażowej ofert), Korekto.pl (firma edytorska), e-sklep RepublikaWiedzy.pl.

    Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej.

    Więcej: Dutko.pl
    Podlądaj: Facebook.com/dutkon

    PS Chcesz pomóc swoim przyjaciołom, którzy zajmują się e-sprzedażą? Udostępnij ten artykuł na swoim Facebooku lub Twitterze. Dziękuję!

    baner-audite

    Skomentuj wpis

    Subscribe to our newsletter

     

    Subscribe to our newsletter