„Czy w obliczu zmian, w ramach których Allegro ujednolici wygląd aukcji, Pana audyt ma sens w kontekście poprawy sprzedaży na tym serwisie?” – takie pytanie o audyt oferty Allegro zadał mi jeden z e-sprzedawców. Oto odpowiedź:

 

Trafione pytanie: faktycznie, ze względu na tę zmianę, z zakresu moich audytów Allegro wypadł blok dotyczący formatowania oferty (wewnętrznego i zewnętrznego). Na razie trwa jednak okres przejściowy i 9 na 10 trafiających do mnie ofert wciąż jest zbudowana w oparciu o własny szablon HTML – tym sprzedawcom zalecam więc, by powoli przełączali się na nowy edytor i nowe zasady.

Natomiast nadal pozostaje cała masa obszarów (mniejszych i większych), które są niezależne od nowego sposobu wystawiania ofert. To m.in. kwestie: prawidłowego tytułu, właściwej kategorii, optymalizacji kosztów i opcji wysyłki, języka oferty (copywriting i marketing), zdjęć (głównie w ujęciu marketingowym), budowania marki (które również po ostatnich zmianach na Allegro jest trudniejsze), dodatkowych narzędzi i technik sprzedażowych (m.in. cross-selling, reklama porównawcza itp.). Na tych polach nadal warto pozostać czujnym i ustawicznie optymalizować oferty.

I druga ważna kwestia: pamiętajmy, że Allegro to wciąż największa w Polsce, ale zarazem tylko jedna z platform sprzedażowych/marketplace’ów. Audyt dotyczy natomiast kwestii uniwersalnych, niezależnych od kanału. Zatem w przypadku analizy ofert wystawianych w innych serwisach, gdzie kwestie wizualnego formatowania oferty wciąż mają znaczenie, są one nadal audytowane. Badam więc poprwaność typograficzną i wizualno-marketingową: jakość szablonu, dobór fontów, kolorystykę, celowość i konsekwencję stosowanych wyróżnień i inne elementy wpływające na to, czy nasza oferta postrzegana jest jako profesjonalna.

 

baner-audite

PS Jeśli uważasz, że ten artykuł może okazać się pomocny Twoim przyjaciołom i znajomym, udostępnij go, proszę, na swoim FejsBogu, Twitterze lub za pomocą innego techno-dobrodziejstwa. Dzięki:*

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maciej Dutko

Na co dzień prowadzę firmę edytorską Korekto.pl (korekta tekstów), w ramach projektu Audite.pl pomagam też e-sprzedawcom usunąć z ich ofert błędy psujące sprzedaż. Jeśli czas mi pozwala, dzielę się wiedzą podczas szkoleń i zajęć na najlepszych uczelniach biznesowych w Polsce (na zlecenie Allegro przeszkoliłem ponad 10 tys. sprzedawców i drugie tyle studentów).

Spłodziłem kilkanaście książek, w tym:
„Mucha w czekoladzie”,
„Targuj się! Zen negocjacji”,
„Efekt tygrysa”,
„Nieruchomościowe seppuku”
„Biblia e-biznesu” (to ponoć największy tego typu projekt na świecie).

Prowadzę szkolenia z niestandardowej obsługi klienta („Zen obsługi klienta”), z negocjacji („Zen negocjacji”) oraz ze skutecznych metod zwiększania e-sprzedaży („E-biznes do Kwadratu”) - uczestnicy tego ostatniego chwalą się nawet kilkusetprocentowymi wzrostami;).

Więcej: www.dutko.pl i www.wikipedia.pl.

Moje książki i szkolenia

Popraw się i sprzedawaj skuteczniej!

Audyt ofert Allegro i stron WWW:


Usługi edytorskie:

Korzystam i polecam

Hosting i domeny od lat mam w Domeny.tv – kocham ich za indywidualne podejście i pomoc zawsze, kiedy jej potrzebuję (podaj kod „evolu-evolu” i zdobądź 10% zniżki)


Jeśli dobre i praktyczne książki, to tylko w moim ukochanym Helionie!


Jako audiobookoholik a zarazem akcjonariusz Legimi korzystam z ogromu e- i audioksiążek w tym serwisie (sprawdź – 30 dni za darmo).


A jako że nie zawsze mam czas zadbać o zdrowe jedzenie, od lat pomaga mi wygodny i zdrowy katering z dostawą pod same drzwi, Nice To Fit You, który również polecam!


Rekomenduję tylko to, co sam lubię i z czego korzystam. Jeśli i Ty skorzystasz z moich rekomendacji, otrzymam drobną prowizję od firm, które polecam. A więc wygrywamy wszyscy i promujemy dobre i innowacyjne biznesy. Dzięki!

Mucha w czekoladzie, Maciej Dutko